torsdag 12 augusti 2010

Recension: Soilwork- The Panic Broadcast (2010)

Det var längesedan som man hade en recension på bloggen så jag tycker det är dags för det och det bandet som jag kommer att recensera är det svenska Melodic Death Metalbandet från Helsingborg nämligen Soilwork som släppte för några dagar sen sitt åttonde album "The Panic Broadcast"

Det var tre år sen de släppte albumet "Sworn To A Great Divide" och när de skulle producera en ny skiva vilket var denna så drogbandet till  USA istället med lite ändringar på line-upen också, gitarristerna Peter Wichers och Sytlvain Coudret återvände till bandet igen.

Nu till albumet så började det med den snabba och hårda låten "Late For The Kill, Early For The Slaughter" följd av också riktigt hårda låten med lite rengång på refrängarna "Two Lives Worth Of Reckoning" och sen följer det låtar där man blanda growl med rensång med en del låtar,  få låtar med rensång och få låtar med bara growl. I det stora hela ett riktigt bra album med härliga riff och allting men för mig så kan jag ibland inte tyckta att rensång ska finnas med när man nästan growlar på hela låten med dem gör det ändå det riktigt bra. I det stora ett riktigt bra album enligt mig.

Sammanfattningsvis så tycker jag att albumet är 100 gånger bättre än deras förra släpp med bättre riff än på förra albumet. Skånes bästa Metalband just nu? självklart!

Betyg: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar