söndag 17 oktober 2010

Liverecension: W.A.S.P. + Chris Laney 17/10 2010 Kb, Malmö

Som ni säkert vet så var jag på en konsert idag på Kulturbolaget i Malmö där jag såg på det amerikanska hårdrocksbandet W.A.S.P. där den svenska artisten Chris Laney var förband till dem. Så här tyckte jag konserten var:

Chris Laney: tyckte han imponerade riktigt mycket på mig, riktig härlig svängig hårdrock. Det här blir nog en band som man ska hålla ögonen på för jag tror att denna artisten kommer gå riktigt långt.

Betyg: 7/10

W.A.S.P.: Gjorde en riktigt grym konsert och körde många härliga klassiker som Wild Child, L.O.V.E Machine, Blind In Texas och Hellion. Det negativa med den här konserten kan väl vara att man saknade några låtar som han inte spelade ikväll som t.ex låten Chainsaw Charlie(Murders In The Rue Morgue)och så körde han bara i 1h och 15 min men annars så finns det ingenting att klaga på.

Betyg: 9/10

1 kommentar:

  1. Jag får alltid för mig att Chris L är Jani Lane från Warrant. 8)

    W.A.S.P känns lite parrodi på sig själva då svarten fått psykos. Dock har de gjort ett par av världens bästa låtar. 8) Peace out!

    SvaraRadera