måndag 11 juli 2011

Recension: Accept + Dirty Passion 11/7 2011

Då var man på KB i dag för att se på det  tyska legendariska Heavy Metalbandet där rockbandet från Malmö Dirty Passion var förband för kvällen.

Var ska man säga om Dirty Passion? det första jag skulle säga var att de var bättre än när jag såg dem som förband till Saxon på mejeriet i Lund förra året men det är något som saknas i bandet men jag kan inte komma på det för närvarande. De var bra alltså men det kändes som de var lite otajta och blev rätt så tråkiga i längden.

Accept var fantastisk bra ikväll, riktigt bra ös där de förutom körde 4 låtar från det nya albumet också körde låtar som "Balls To The Wall", "Princess Of The Dawn", "Breaker", "Up To The Limit" mm plus så märktes att de hade riktigt roligt på scenen. Dom låtarna som man saknade tyvärr idag var "I'm A Rebel", "Midnight Mover" och "London Leatherboys" man annars så var jag nöjd med setlisten.

Enligt mig så var den här konserten bättre än den som de gjorde på Sweden Rock Festival vilket också är positivt eftersom de gjorde ju en riktigt bra konsert på Sweden Rock också.

Setlist:
Shades Of Death intro
Teutonic Terror
Bucket Full Of Hate
Starlight
Breaker
New World Comin'
Restless And Wild
Son Of A Bitch
Monsterman
Metal Heart
Amamos La Vida
Neon Nights
Bulletproof
Losers And Winners
Aiming High
Princess Of The Dawn / bass och gitarrsolo
Up To The Limit
No Shelter

Fast As A Shark
Pandemic
Balls To The Wall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar