söndag 31 januari 2010

Liverecension: Aggressiv Chill + Mustasch KB, Malmö 31/1

Mustasch hade ändrat sina tider flera gånger i Malmö och det hade egentligen tänkt vara Baltiska Hallen men de ändrade sedan till KB istället som de skulle spela på så man åkte dit istället där förbandet för den här dagen var det svenska bandet Aggressive Chill.

Förbandet Aggressive Chill hade jag bara hört två låtar från dem och det var på nyhetsmorgon där jag tyckte de var rätt så ok så jag hade inga stora förväntningar på det bandet. När de började äntra scenen så var man längst fram man kunde komma. Redan efter den första låten så började gilla deras sound och diggade bandet så hela deras show var riktigt bra så bandet överraskade mig riktigt mycket.

Det negativa var väl att det var för kort tid, 25 minuter men jag fick en singel från dem och publiken var för att se på Mustasch än det här bandet, därför det var inte så stor energi från publikens sida när de spelade.

Betyg: 7/10

En timme sedan så skulle huvudbandet Mustasch in på scenen, som gjorde en bra show på Metaltown men de släppa en platta som inte kan vara deras bästa men ändå var bra så jag hade lite stora förhoppningar på bandet. De började med låtar från det nya album som t.ex. "Heresy Blasphemy" och "Mine" som jag själv tycker är deras bästa album och livé var det inget fel på.

Publiken hade mycket mer energi än när förbandet spelade och därmed gjorde att showen blev ännu bättre och jag tror nog inte Mustasch gjorde någon besviken på dem som var där för att se dem på denna söndag kväll

Med låtarna "Double Nature" och "Black City" som extranumren så avslutade dem showen som jag själv tyckte var skitbra, kommer se det här bandet igen då som förband till Kiss den 13 Juni på Malmö Stadion vilket jag längtar till det.

Betyg: 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar