söndag 17 januari 2010

Recension: In Flames- A Sense Of Purpose (2008)

2008 kan man säga var ett riktigt bra musikår där många artister som t.ex. Disturbed, Slipknot, Alestorm, Motörhead och In Flames släppte nya album. Det album jag kommer recensera är In Flames album från 2008 A Sence Of Purpose.

Efter en del dåliga släpp efter albumet Clayman (Come Clarity var ändå rätt så bra album) så ska jag lyssna igenom det här albumet för att se om bandet har blivit sämre eller om de har lärt sig av läxan.

Albumet börjar med låten "The Mirror's Truth" där de börjar med ett knäppt med bra gitarrsound och snart så hör man Anders Fridén sprakar igång med sin sångröst så det blir en härlig svängig låt, när sedan "Disconnected" och "Alias" börjar spela så kan man säg att de har lärt sig lite av läxan vilket jag tycker är bra medan "Sleepless Again" verkar vara sådär, inte så bra men inte heller så dålig.

När "I'm The Highway" kommer in i högtalarna så är den här låten riktigt svängig vilket jag själv gillar när det sedan kommer två låtar som jag tycker inte är så bra, "Delight And Angers" och "Move Through Me" när sedan "The Chosen Pessimist" kommer i högtalarna så tycker jag den är bra och det känns inte som den är 8 minuter lång.

"Sober And Irrelevant", "Condemned" och "Drenched In Fear" föll inte mig i smaken men den sista låten "March To The Store" tyckte jag var riktigt bra och var ett härligt slut av det här albumet och tyckte själv det var en av deras bästa låtar på albumet.

Vad jag tyckte om albumet?
Det är ett bra album som efter ett par lyssningar blir bättre och bättre men en del låtar tycker jag är lite för ojämna.

Bästa låten: "Alias"

Betyg: 8/10

Det här är min första recension så det kan vara riktigt många småfel plus är det inte så bra som riktiga skribenter gör men jag gjorde ett försök iallafall och det ska jag vara nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar