tisdag 16 februari 2010

Liverecension: Combichrist + Rammstein

I den här tisdagskväll så drar man till Malmö Arena för att se det norska bodybandet Combichrist och det tyska industrimetal bandet Rammstein.

19:30 så började förbandet Combichrist att börja spela sin snabba skrik musik i 40 minuter, det var rätt så bra men är rätt så enformiga och därmed kan det hända att man tappar intresset på bandet om man lyssnar för mycket på bandet. Combichrist sångare hade konststycket att säga fuck you till bandmedlemmarna och bandet medan trummisarna slängde delar av sitt trumsett på golvet. Publiken tyckte jag var rätt så sömnig, enda gången man hörde det var väl när låtarna var slut.

Betyg: 6/10

20:30 började huvudbandet Rammstein med att förstöra skynket direkt. I början på konserten så tyckte jag de började med de mindre kända låtarna och verkar inte vara så mycket på gång förrens de börjar med låten "Du Hast" där publiken börjar vakna lite och efter det så blir Rammstein bättre och publiken är nu mer vildare än innan. Efter att låten "Engel" spelades så stog säkert alla 11.000 personer upp för att hylla bandet.

Med deras imponerade pyroteknik som smällar, eldar mm så visar att de är ett band man måste se live för deras shower är helt makalösa. Det var en härlig kväll för mig och jag längtar redan i sommar när man ska se dem på Metaltown. Jag är riktigt nöjd fast att de inte körde låtarna "Bück Dich", "Mein Teil", "America" och "Ohne Dich" och det var riktigt roligt att höra de nya låtarna live.

Rammstein: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar