söndag 7 februari 2010

Liverecension: Stratovarius + Dream Evil + Tracedawn

Igår kväll så var man i Lund för att sticka till Mejeriet där jag skulle se på det svenska Dream Evil och det finländska Tracedawn och Stratovarius.

Det första bandet som började spela var det Melodiska Death Metal bandet Tracedawn som hade 30 minuter på att vissa Lundaborna deras musik. Efter der spelning var slut från dem så tyckte jag dem var bra med sin musik, men ljudet var problemet. Man kunde ibland inte höra vad dem sa plus så var publiken inte så attraktiv så jag kan säga att det blev en godkänd spelning från deras sida.

Tracedawn: 4/10

Nästa band som kom upp och som är aktuella för Metaltown är det Heavy Metal bandet Dream Evil som gjorde en 45 minuters skitbra spelning. Publiken var mycket mer attraktiv än de var mot Tracedawn och ljudet var bättre så enligt mig så gjorde dem en skitbra spelning.

Dream Evil: 9/10

Nu var det dags för huvudbandets Stratovarius som började med låten Destiny och spelade i 1t och 30 min till den sista låten Black Diamond var slut. Ljudet var bra och publiken kanske inte var så attraktiv som mot Dream Evil men de gjorde ändå bra ifrån sig. Det lilla negativa jag kan tycka är att solon var bra men ibland för långa så man kunde lätt bli uttråkad men annars var det en skitbra spelning från dem så det var en riktigt kväll för mig.

Stratovarius: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar