måndag 9 maj 2011

Recension: Rush Malmö Arena 8/5

Som sagt så var man igår på Malmö Arena för att se på det legendariska rockbandet från Kanada, nämligen Rush som skulle göra en show i 3 1/2 med 30 minuter paus.

I det första setet som varade en timme så hade med låtar som "Workin' The Angels", "Spirit Of Radio", "Faithless", Freewill" mm. Enligt mig så var den första timmen rätt så ok men kanske var det nog för man inte hade hört så mycket av de låtarna som de spelade.

I den andra delen så började man med att köra hela albumet "Moving Pictures" från 1981 och började mer med det klassiska låtarna som "Closer To The Heart", 2 första delarna av 2112 mm men det som jag höjde mest i ögonbrynen var nog trummissen Neil Peart trumsolo som måste vara det bästa trumsolot som jag hade sett och fast han är 58 år gammal så spelade han ändå riktigt snabbt. Andra delen enligt mig tyckte jag var riktigt bra.

Bandet spelade också två nya låtar från nya albumet "Clockwork Angels" som kommer nog att släppas i slutet av 2011 där jag tyckte att låtarna var riktigt bra så man ser riktigt fram emot albumet.

I stora hela så var jag ändå riktigt nöjd med kvällen även fast jag saknade en låt som jag tyckte de borde köra, nämligen "Fly By Night".

Setlisten första setet:
1. Spirit Of Radio
2. Time Stand Still
3. Presto
4. Stick It Out
5. Workin' Them Angels
6. Leave That Thing Alone
7. Faithless
8. BU2B
9. Freewill
10. Marathon
11. Subdivisions

Andra setet:
12. Tom Sawyer
13. Red Barchetta
14. YYZ
15. Limelight
16. The Camera Eye
17. Witch Hunt
18. Vital Signs
19. Caravan
20. Trumsolo
21. Closer To The Heart
22. 2112 Part 1: Overture
23. 2112 Part 2: The Temples Of Syrinx
24. Far Cry

Extranummer:
25. La Villa Strangiato
26. Working Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar