måndag 1 mars 2010

Recension: Dark Tranquillity- We Are The Void (2010)


Nu är det dags för en recension igen och den här gången så kommer recensera ett album som Dark Tranquillity släppte nyligen, vilket är We Are The Void.

Dark Tranquillity som bildades 1989 släppte nu sitt nionde album där man kunde få en cd men också en cd+dvd där man fick 2 bonuslåtar vilket jag köpte.

Vad tyckte jag om albumet? Jag tyckte detta album var skitbra eftersom där visade dem med sitt sound att de kommer bli stora, gitarrerna och basisten kommunicerade riktigt bra med trummisen, Stannes röst satt klockrent och synthen passade också riktigt bra med låtarna vilket gjorde det till en helt bra som kommer få dem på nya höjder.

Det som saknades hade nog varit att han skulle låtit bli med sin rensång, vilket låt det var kom jag inte ihåg men annars så var det skitbra.

Betyg: 9/10

1 kommentar:

  1. Ja, nånstans mellan 8 och 9 hade albumet fått om jag betygsatt med siffror på min blogg. Jag tycker det är helt ok med en del ren sång och mycket snyggt i t ex Her Silent Language.

    SvaraRadera