torsdag 24 juni 2010

Recension: Bullet For My Valentine- Fever (2010)

Det var längesedan man gjorde en recension på min blogg på en skiva så jag tycker det är på tiden att jag gör en comeback och skriver en recension igen och denna gången är det på det brittiska Metalcore bandet Bullet For My Valentine och deras nya album Fever.

Vad ska man säga om albumet? det man kan säga att det har blivit mer rensång än growl på detta albumet vilket jag tycker är ganska bra eftersom jag tycker de låter bättre med rensång (fast att jag tycker att Waking the Demon är skitbra och där är det mest growl).

Efter lite misslyckade med album Scream Aim Fire från 2008 så var mina förhoppningar ganska så stora på detta nya album och mina förhoppning blev lyckade,  bättre än "Scream Aim Fire" men den klår inte deras debutskiva "The Poison" som släpptes 2005 som jag tycker är deras bästa album. Detta var bandet tredje släppta album så de har inte släppt så många skivor

I den här skivan så finns ännu fler godbitar än vad det gjorde på deras förra album och de visar att det är ett band att räkna med i framtiden. Jag tycker själv att det inte finns någon dålig låt i det här albumet vilket jag tycker också är ett riktigt stort plus.

Betyg: 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar