lördag 26 mars 2011

Recension: Children Of Bodom, Ensiferum och Machinae Supremacy Trädgår'n, Göteborg 25/3 2011

Senast man såg det här finska Melodisk Death Metalbandet med Power Metal inslag Children Of Bodom var på Metaltown 2009 där de gjorde en riktigt bra spelning. Igår så åkte man till Göteborg för att se på bandet igen, den här gången på Trädgår'n där förbanden för kvällen var Ensiferum och Machinae Supremacy.

Först ut var det svenska bandet Machinae Supremacy som körde någon sorts av Sid-metal som jag tyckte det var rätt så ok men inget band som föll mig precis på smaken precis.

Nästa band som kom ut på scenen var det finska Folk metalbandet Ensiferum och vilken show de gjorde av det. Ett band som jag gillade av vad jag hörde från dem när de började spela plus de var energiska, vilket en bra publikkontakt plus så hade en riktigt svängig så jag gillade riktigt mycket. Ett band som jag förhoppningsvis vill så snart som möjligt.

Sen vad de dags för bandet som jag såg fram emot mest nämligen Children Of Bodom där de började med låtarna "Not Funeral" och "Bodom Beach Terror" och även fast det började starkt så tyckte jag först att ljudet var dåligt plus så kändes det som bandet inte hade fått upp tempo än.

Men när de började spela på låten "In Your Face" så började bandet att öka på tempot vilket fick också publiken att vakna lite liv inklusive jag och när det började spela de klassiska låtarna "Hate Me", "Blooddrunk", "Living Dead Bet" så blev bandet bara bättre och bättre detsamma med ljudet vilket jag gillade jättemycket.

När bandet hade spelat sin sista låt som var "Hate Crew Deathroll" så gick jag tillbaks till hotellet med en glad min för det här var en så länge den bästa konsertspelningen iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar