söndag 13 mars 2011

Recension: Entombed + The Kandidate 12/3 2011

Datumet var den 16 oktober 2009. Entombed skulle vara förband till Amon Amarth på KB (Evile skulle också vara med på konserten men ställde in turné p.g.a. Mike Alexander plötsliga död så Entombed fick lite längre tid).

Själv hade man inte lyssnat så mycket på Entombed då så man hade inte så stora förväntningar på dem. När bandet sattes igång sin show så var det riktigt bra, energiska och bra publikkontakt live så man ville bara se bandet så snart igen och igår så var man i Danmark för att se på bandet igen den här gången var dem huvudband där man hade som förband det danska Croosover ThrashMetal /hardcorebandet The Kandidate.

Först ut var bandet The Kandidate som hade Jacob Bredahl som sångare i bandet (har varit bl a sångare för Hatesphere) och satte igång sin show med full fart, energiska, bra publikkontakt och brutala live vilket jag tyckte mycket om. Efter att de spelat 40 minuter så kan jag säga att det kommer bli riktigt intressant att höra det här bandet i framtiden.

Cirka någon halvtimme senare så gick det legendariska Death Metalbandet Entombed upp på scenen som nu var ett femmannaband (Victor Brandt är den nya basist medan den förra basisten är nu gitarrist i bandet) och de gjorde en riktigt grym show (bättre än den jag såg 2009).

Bandet var energiska, brutala och riktigt samspelta, hade en bra kontakt med publiken och den nya basisten tyckte jag gjorde en rätt så bra ifrån sig. Kommer att bli mycket intressant att höra deras nya skiva.

Publiken var själv riktigt på tårna på den lördagskväll där de moshade i princip varje låt som bandet spelade. Själv var jag riktigt nöjd med kvällen där jag bl a skakade hand med Alex Hellid och Nico Elgstrand efter konserten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar