fredag 11 mars 2011

Recension: Mustasch + Electric Boys 10/3 2011

Igår så var man på konsert för att se på banden Mustash och Electric Boys, Mustasch som man har sett på Metaltown 2009 där de gjorde en riktigt bra spelning, detsamma som i Malmö vintern 2010 där Aggressive Chill var förband då spelade de på KB och på sommaren 2010 så var de förband till Kiss på Malmö Stadion. Igår så var det dags att se dem på KB, den här gången var det rockbandet Electric Boys förband för kvällen.

20:00 så började Electric Boys för kvällen och där gjorde det enligt mig en riktigt bra spelning där de också körde två låtar från det nya albumet som jag tyckte lät riktigt bra. Bandet gick av scenen 20:40 och efter deras konsert blev lite mer intresserad av det bandet, kanske man skulle börja lyssna på. 

Mustasch gick in 21:15 och började med låten "Double Nation" och "Mine" och spelade i cirka 1 timme och 20 minuter där bandet avslutade för kvällen med gitarrsolon och låten "Black City" så de nästan alltid avslutar kvällen med. Bandet gjorde i början en sådär insats men kanske var för att ljudet var dåligt men de blev bättre och bättre ju mer de spelade men enligt mig så var det sämsta konsert jag har sett med dem.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte var mer än "sådär"... Även om Mustasch inte är min förtjusning. Såg dem på Hultsfred 2008 och det var nog med den gången :)

    Däremot ser jag att du ska på Entombeds spelning imorgon, det avundas jag dig! Även Entombed såg jag 2008 och sedan dess har jag längtat att se dem igen :)

    SvaraRadera
  2. Har redan sett bandet 4 gånger, kanske 5 gången om man hinner se dem på Sweden Rock i sommar.

    Entombed kommer att bli grymt, senaste jag såg bandet var 2009 då de var förband till Amon Amarth på KB.

    SvaraRadera