lördag 23 april 2011

Recension: Voivod + Grim Skunk KB, Malmö 22/4 2011

Igår så var man på KB i Malmö för att bevittna det legendariska bandet Voivod var deras enda sverigespelning i vår. Förbandet för kvällen var Grim Skunk vilket man glömde skriva i förra inlägget eftersom jag visste inte om jag skulle hinna se dem.

När kom jag dit till KB så hade jag säkert missat en kvart av Grim Skunks spelning men jag hann iallafall se 30 minuter av bandet och jag tyckte det lät riktigt bra så jag tror nog att jag ska lyssna lite mer på bandet.

Sen var dags för själva huvudbandet att komma in, nämligen Voivod som jag tyckte gjorde en riktigt bra spelning.

Det var säkert bara 60-70 personer som såg bandet men det märktes inte så mycket det var eftersom Voivod röjde ändå riktigt bra och det märktes också på publiken som också hade riktigt roligt detsamma som jag också hade roligt på konserten.

Man fick bl.a. autografer av gitarristen och basisten i Voivod plus så skakade jag han med trummisen, gitarristen och basisten i Voivod så för mig så var jag riktigt nöjd med kvällen.

Setlistan från konserten:
The Unknown Knows
The Prow
Ripping Headache
Ravenous Medicine
Forlorn
Tribal Conviction
Kaleidos (ny låt)
Brain Scan
Overreaction
The Experiment
Global Warning
Tornado

Voivod
Nothingface
Astronomy Domine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar